dimecres, 25 de febrer del 2009

Passejada per les Corts









Dissabte vaig passejar per les Corts. Aquest barri barceloní configurat sobre el nucli inicial del poblet del mateix nom, que va ser independent només seixanta anys (1836-1897), ja que abans depenia de Sant Gervasi de Cassoles, ara està totalment integrat a la gran capital. Grans edificis propers a la Diagonal encerclen per tot arreu un petit tramat de carrers i alguna masia escadussera. Amb una bona guia, encara és possible fer un curiós recorregut per aquests carrers i racons, alguns dels quals lluiten contra el temps i la desaparició.
No és la primera vegada que faig una ruta guiada pels barris barcelonins. Gràcies a unes pàgines de Descubrir, suplement de La Vanguardia, que havia anat col·leccionant, ara tinc l’oportunitat de visitar aquests llocs que guarden amagades tantes sorpreses. Les fotografies en són testimoni.
.

1 comentari:

rafael pujals ha dit...

Hola Enric, m'encanta llegir el teu "rebost". Avui m'ha fet molta gràcia llegir el text que dediques al barri de Les Corts, perquè aquest mateix matí, amb els que sortim a pintar els dimecres, he estat en els jardins de l'antiga Maternitat. Un lloc encantador en el que malgrat estar voltat d'alts edificis i amples vies d'un trànsit atapeït i sorollós, es respira pau i tranquil·litat. Amb aquestes sortides setmanals estic descobrint una Barcelona diferent de la tòpica i típica, que m'era deconeguda. El resultat del matí el pots veure, si vols al meu bloc.
Una abraçada.