dijous, 30 d’octubre del 2008

"Jalouin"


Des de fa un mes, TV3, i suposo que altres televisions també, ens obsequia durant els talls publicitaris dels seus programes amb un anunci que em posa els pèls de punta i la pell de gallina. És aquell del “Mieeeedo!!!” (així, en castellà; potser només va dirigit als d’aquesta parla?). Els inspirats agents publicitaris volen cridar l’atenció del públic perquè aquests dies anem a Port Aventura a divertir-nos i recolzen el seu missatge amb el teló de fons del “jalouin”. I la veritat és que ho aconsegueixen, això d’arrissar-me els cabells, els que em queden, però és d’indignació i de vergonya.
No em desagraden les tradicions importades d’altres països, sempre que es vagin incorporant naturalment entre nosaltres. També ens agrada sentir que al Japó i a altres llocs la festa de sant Jordi, amb la rosa i el llibre, té força acceptació. Però d’això al que està passant amb el fenomen supercomercialitzat del “jalouin”… L’altre dia vaig anar a una coneguda papereria i em vaig trobar que, a més de tota mena de disfresses del mal gust més refinat, també venien… làpides de tomba! Sí, ja ho sé, se’m dirà que em vaig fent gran, però què voleu que us digui, prefereixo un grapat de castanyes torrades i uns panellets que una tíbia amb quètxup.