divendres, 22 de gener del 2010

En "Sarsa"


Vaig anar a la “Taula rodona en record de Jordi Sarsanedas”, un dels actes que acompanyen l’exposició sobre aquest home “d’acció i de creació”, tal com el defineix el programa de la mostra que es presenta a l’Espai Betúlia annex a la Biblioteca Can Casacuberta, organitzada conjuntament amb l’Associació Cultural Pont del Petroli.
No coneixia Sarsanedas més enllà de saber que era un destacat home de lletres i d’haver llegit alguna col•laboració seva en alguna revista o diari. De retorn a casa vaig repassar la meva biblioteca i només hi vaig trobar un llibre seu, “Contes 1947-1969”, un volum que conté una de les seves obres més conegudes i renovadora, “Mites”. No l’havia llegit.
De l’obra de Sarsanedas, els ponents en van destacar la seva gran capacitat de treball i la seva obra escrita, sobretot la poesia, quasi tota dels seus darrers anys –va morir l’any 2006–. La primera ja m’havia quedat palesa mentre donava un tomb per l’exposició abans de l’acte. En un panell es detalla el llarguíssim currículum d’en “Sarsa”, així el van nomenar dos dels conferenciants exalumnes seus del Liceu Francès –Eduard Sanahuja, poeta i professor de la UB, i Carles Torner, també poeta i membre de l’Institut Ramon Llull; l’altre ponent era en Josep Massot, monjo de Montserrat, director de Publicacions de l’Abadia i de Serra d’Or–. Sempre m’ha impressionat aquest do de multiplicar-se que tenen algunes persones. Són elles, amb el seu treball moltes vegades anònim i no les que normalment figuren en primera fila, les que fan un gran servei a la cultura i la llengua del nostre país.
Dues recomanacions. La primera pels qui em puguin llegir: visiteu la mostra de l’Espai Betúlia (encara és oberta fins al dia 5 de febrer); la segona per a mi mateix: llegir el llibre.
I un apunt final: la poesia que hi ha en un tauler a la plataforma del final del Pont del Petroli és obra seva. Diu així:

.